Ohjeita koronavirukseen liittyen

Koronapuhelin p. 040 619 7270 palvelee arkisin klo 8–16 ja viikonloppuisin klo 9–15.
Koronapuhelimeen jätettyihin soittopyyntöihin vastataan saman päivän aikana.

> Tarkemmat ohjeet löydät koronainfo-sivulta

> Jos epäilet koronatartuntaa, voit tehdä koronavirustaudin oirearvion omaolo.fi -palvelussa

Epäiletkö koronotartuntaa - omaolo.fi

Asiakasmaksut

Asiakasmaksut

Sosiaali- ja terveyspalveluiden asiakasmaksuja peritään muun muassa terveyskeskuskäynneistä, suun terveydenhuollon palveluista, fysioterapiasta, kotihoidon palveluista, palveluasumisesta, päiväkeskuskäynneistä, sairaala- ja laitoshoidosta sekä lääkärintodistuksista.

Maksun voi hoitaa joko postitse lähetetyllä laskulla tai laskun voi saada suoraan omaan verkkopankkiin. Verkkolaskua varten asiakkaan pitää tehdä omassa verkkopankissaan sopimus e-laskujen vastaanotosta. Mikäli verkkopankkitunnuksia ei ole käytössä, voi pankissa tehdä myös suoramaksusopimuksen.
Asiakasmaksut perustuvat sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista annettuun lakiin (734/92) ja asetukseen (912/92).

Laskun sisältöä koskevissa asioissa ota yhteys laskuttavaan yksikköön, joka on mainittu laskullasi.
Jos olet saanut meiltä laskun ja sinulla on laskun eräpäivää koskevia kysymyksiä,
ota yhteys myyntireskontraan, puh. 044 459 8564, 044 459 8306

Laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista (734/92)
Asetus sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista (912/92)